- HE SEES YOU -

16 March 2009

Jangan pukul anak saya!!!


Zainal bin Zaheed Abas adalah seorang penuntut di sebuah sekolah swasta yang dirahsiakan lokasinya, beliau kini berusia 17 tahun. Beliau mempunyai perwatakan yang tenang dan sangat dipecayai oleh kedua ibu bapanya. Beliau mempunyai gaya perwatakan yang lurus seperti menyikat rambut ke tepi, memakai cermin mata full frame berwarna hitam dan berpakaian agak skema.Namun tanpa disedari beliau telah mengepalai kumpulan bantai budak di sekolahnya....... apakah puncanya?

Jawapan standard bagi soalan karangan bahasa melayu yang membahaskan topik masalah remaja kini yang biasa digunakan adalah seperti kurang perhatian keluarga, tak cukup kasih sayang, kurang didikan agama dan sebagainya. Mungkin betul?

Bait Al-Muslim adalah antara jalan penyelesaian yang ikhwah rasakan terbaik bagi permasalahan ini. Jadi bila disebut bait al-muslim maka ibu bapa sangat-sangatlah memainkan peranan penting. Cuba anda bayangkan apakah hasilnya jika sesebuah keluarga mengamalkan islam secara total, menghidupkan biah dan sunnah di dalam rumahnya? Insyaallah, kalau ikut logiknya lumayan.Ia juga merupakan langkah pengtarbiyahan awal yang terbaik bagi anak-anak. Cuba kenalkan anak-anak anda dengan tuhannya, sekurang-kurangnya ia membolehkan mereka untuk mumayiz di jalan ini.

Persoalannya, bagaimana nak membina sebuah daulah islamiyah jika masyarakat masih lagi jahiliyah. Bagaimana pula nak membina masyarakat islamiyah jika tidak ada bait al-muslim............ Adakah anda ingin melihat anak anda menjadi mangsa buli? Adakah anda ingin melihat peratus kes rogol meningkat? Adakah anda ingin melihat dunia terus dibelenggu selepas kejatuhan khilafah pada 3.3.1924? SEGALANYA BERMULA DARI TANGAN ANDA.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails