- HE SEES YOU -

09 March 2009

Untukmu junjungan:Yang mana satu?

Cuba bayangkan anda berada di sebuah bank untuk menemani ibu yang ingin membuat simpanan wang. Keadaan di bank itu yang asalnya sunyi sepi, tiba-tiba menjadi riuh-rendah apabila kelihatan seorang lelaki yang bertopeng hitam dan membawa dua pucuk pistol di tangannya. Untuk menyelamatkan dirinya yang telahpun terkantoi, dia telah menghalakan dua pistol itu kearah kepala 2 MANGSA bertujuan untuk menggertak agar orang-orang di sekelilingnya tidak menggangu kerjanya.

Untuk pengetahuan anda 2 MANGSA itu ialah: 1. Ibu anda 2. Rasulullah s.a.w.

Jadi anda kini hendaklah bertindak sebagai hero dengan menyelamatkan salah seorang dari mereka dan seorang lagi akan terkorban. Persoalannya: Yang mana satu pilihan anda?

Cuba anda bayangkan........... jika anda memilih ibu anda. Anda dengan bergayanya melompat kearah ibu anda dan menyelamatkannya.Pasti ibu anda akan menangis dan merasa terharu dan anda juga berasa gembira kerana ibu anda masih hidup. Namun tanpa anda sedari, orang yang berada di sebelah ibu anda itu telah terkena satu das tembakan di kepalanya dan orang itu tidak lain tidak bukan ialah Rasulullah s.a.w. Mungkin anda berasa gembira kerana ibu anda masih hidup namun adakah anda sedar bahawa jutaan manusia akan bersedih dengan kewafatan baginda, kerana bagindalah petunjuk jalan kebenaran dan tanpa usaha baginda kemungkinan kita tidak dapat melihat nur islam di bumi ini.

Jadi ikhwah di sini mengulangi persoalan yang sama. Yang mana satukah pilihan anda?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails