- HE SEES YOU -

09 March 2009

Untukmu junjungan:Pakar klon sebenar















Pada zaman ini, banyak pihak saintis yang membuat pelbagai kajian dan ciptaan untuk menghasil sebuah “objek” yang dinamakan klon! Ikhwah sendiri sejujurnya sudah muak mendengar tentang percubaan para saintis untuk menghasilkan klon. Namun usaha merka ternyata sia-sia kerana ia tidak membuahkan hasil. Ada yang dilakukan keatas tikus,kambing biri-biri,kalau tak silap, babi pun ada gak......tapi malangnya semua gagal.

Sebenarnya tanpa kita sedari zaman berlalu, namun ada seorang hamba allah yang sebenarnya telah menghasilkan jutaan klon, dan klon itu terus bergerak walaupun hayatnya sudah terhenti. Siapakah dia? Adakah dia seorang saintis yang hebat seperti Albert Einstine, Harun Yahya atau Abdul Aziz Majid Az-Zindani?

Nama baginda ialah Muhammad bin Abdullah ataupun lebih dikenali dengan Rasulullah s.a.w. Baginda berbeza dengan nabi-nabi yang lain. Ini kerana nabi yang lain terpaksa menanggung beban dakwah ini secara keseorangan untuk kaumnya, tetapi nabi Muhammad terpaksa menyampaikan risalah ini untuk sekelian umatnya hingga akhir zaman walapun pada ketika itu jasadnya sudahpun tiada.

Oleh sebab itu dia telah menghasilkan banyak klon yang akan menjadi seperti dirinya dan menjalankan tugasnya seperti Abu Bakr As-Siddiq, Umar Al-Khatab, Saidina Ali dan ramai lagi. Mereka semua telah mendapat tarbiyah Fresh dari Rasulullah. Manakala baginda pula mendapat tarbiyah fresh dari Allah.Tanpa kita sedari kita juga kini dididik melalui dakwah baginda.

Jika tanpa pengorbanan baginda mungkin kita tidak dapat merasa kelazatan nikmat islam kini. Selawat dan salam ke atas pakar klon tersebut!!

1 comment:

Ateey said...

terharunye baca post ni..

idea yg amart kreatif~!

xsia2 ana menyumbang 5 minit untuk baca post ni..he~

may Allah bless ya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails